Mind Power

"I always prefer to believe the best of everybody - it saves so much trouble." - Rudyard Kipling (1865-1936) English Writer of Prose, Verse

Wednesday, August 5, 2009

POLITIK DALAM KEHIDUPAN

For a few days 'Ive been trying to locate a few facts about our political scenario. Especially how it effects our daily life. The important is how do we handle critical crisis regarging our benefits and future. Today...I failed to buy a packet of sugar....out of stock. Let's think about it.
Kita selalu mempolitikkan semua perkara yang kebanyakkannya memberi keuntungan kepada sesetengah pihak. Sepatutnya masalah kekurangan bekalan makanan tidak berlaku di negara kita yang serba bertuah ini. Tetapi atas dasar politik dan economic strategies kita tidak dapat lari dari semua ini. Sejauhmanakah kita dapat mengatasi krisis ini secara rasional dan waras.
Kita boleh marah kepada kerajaan. Chek yakin bila mana bekalan gula berkurangan..pasti akan timbul pelbagai isu dari pihak pembangkang kerajaan. Selaku pengguna, chek takla terasa sangat kalau tak boleh beli gula sekilo, tapi bagi peniaga2...for sure it's a big problem for them.
Inilah yang berlaku bila politik disuntik ke dalam hidup kita.
Pembekal cina menagguk di air yang keruh. Waktu nak sambut puasa dan Hari Raya nilah timbul kekurangan dalam bekalan. Before this tak ada masalah pun. tunggulah nanti mesti bekalan beras, minyak dan yang seumpanya akan berkurangan. Raya season ni macam2 ada....yang tak pernah kurang..pertelagahan di antara orang Melayu......UMNO vs PAS...is forever no solution...BULAN POSA ni UMNO dan PAS akan berpuasa bersama-sama......itulah persamaan di antara kita. Semoga Bulan Ramadhan kali ini akan memberi hidayah kepada kita semua dalam mengenal erti kata bersaudara sesama ISLAM. Semoga ALLAH memberi perlindungan kepada kita semua dann buka pintu hati kita untuk lebih mengenali antara satu sama lain. Apa pun boleh berlaku...KUN FAYAKUN.......insyaAllah...........

0 comments:

 
PUTERI UMNO BAHAGIAN JERLUN © 2007 Template feito por Áurea R.C.